بازاریابی شبکه ای یکی از استراتژی های جذاب و بحث برانگیز در دنیای کسب و کار است که طی دهه های متمادی توانسته توجه بسیاری از کارآفرینان و علاقه مندان به کسب وکارهای مستقل را به خود جلب کند. این مدل بازاریابی که به نام هایی مانند «بازاریابی چندسطحی» یا «هرمی» هم شناخته می شود، به این معناست که افر...
بعد از یک روز سخت و خسته کننده هیچ چیز به اندازه یک غذای خوب یا خوراکی خوشمزه آدم را سر حال نمی آورد. باور کنید یا نه، برای خیلی از مردم دنیا غذا خوردن نه فقط یک نیاز طبیعی، بلکه نوعی تفریح و خوشگذرانی محسوب می شود؛ دقیقا مثل تماشای یک مسابقه فوتبال یا تازه ترین فیلم های سینمایی موجود در گیشه. به همین خاطر کمتر کسی حاض...
تنوع شیوه های تبلیغات و بازاریابی این روزها چالش های بسیاری را برانگیخته و سازمان ها بر سر انجام تبلیغات به صورت دیجیتال و در فضای آنلاین یا انجام تبلیغات به صورت آفلاین (سنتی) یا کلاسیک و ... مناقشاتی دارند و میزان اثرگذاری هر یک از انواع تبلیغات موضوع بحث و مورد سوال بوده است لذا نگارنده بر آن شد تا تحلیلی بر مصادیق...
امسال جهان عجیب ترین بحران تاریخ را سپری کرده است. درواقع در هیچ زمانی، مشابه ویروس کرونا وجود نداشته و این امر بدون شک وضعیت جدیدی را به وجود آورده که بسیاری از مدیران را به حالت سردرگمی درآورده است. با این حال اگر اکنون اقدامی را انجام ندهید، کسب و کاری که برای ایجاد آن سال ها تلاش کرده اید را طی تنها چند هفته از دست...
رونمایی از یک محصول تازه همیشه همراه با نگرانی های فراوان است. بدون طراحی استراتژی تاثیرگذاری امکان مواجهه با شکست در کمپین های بازاریابی افزایش پیدا می کند. این امر در مورد رونمایی از محصول تازه و بازاریابی برای آن نیز به همین ترتیب است. بازاریابی برای محصولات جدید پیش از ورود رسمی به بازار امر ضروری مح...
افزایش سطح تعامل برند با مخاطب هدف در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه این فرآیند نیازمند اختصاص زمان و تلاش بسیار زیادی است، اما در نهایت رابطه ای عمیق و دقیق با مخاطب هدف برای ما به ارمغان خواهد آورد. یکی از چالش های اصلی در زمینه بازاریابی و تعامل با مخاطب در اینستاگرام ضرورت تعیین اهداف واقع گرایانه است. بد...
جلب نظر مخاطب میانسال از طریق شبکه های اجتماعی تا همین چند سال پیش غیر ممکن به نظر می رسید. در بسیاری از موارد حتی تعامل با آنها از طریق الگوی بازاریابی ایمیلی نیز دشوار بود. خوشبختانه پیشرفت فناوری فاصله میان نسل جوان با نسل میانسال و پا به سن گذاشته را کم کرده است.
من در طول دوران فعالیت به عنوان کارآفرین و کارشناس...
هنگامی که ما به دنبال بیمه خدمات درمانی یا نهادی برای استفاده از پوشش حوزه سلامت و بهداشت هستیم، هدف اصلی ما یافتن مجموعه ای فراتر از کارشناس های حرفه ای است. مفهوم اعتماد در حوزه سلامت اهمیت بسیار زیادی دارد. مردم بیشتر به دنبال شرکت و مجموعه ای مطمئن هستند. متاسفانه اتفاق های ناخوشایند زیادی در طول چند سال اخیر در حو...
به طور معمول تبلیغاتی که مردم را وادار به خرید محصولی خاص می کند، در یک واژه خاص تعریف می شوند: احساساتی.
این امر نباید جای چندان تعجبی داشته باشد. براساس مطالعات مختلف مردم بر روی احساسات، به جای اطلاعات، برای اخذ تصمیم های مختلف تکیه دارند. بر همین اساس تأثیرهای احساسی تبلیغات بر روی مخاطب بسیار قوی تر از الگوهای تأ...
برای بازاریاب های محتوایی، توییتر یک چالش منحصر به فرد است. به عنوان بازاریاب همه ما عاشق تولید محتوا هستیم. با این حال پلتفرم توییتر فقط امکان بارگذاری شمار محدودی از محتوا در بازه های زمانی مشخص را می دهد.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
صرف نظر از محدودیت 140 کاراکتری برای هر توییت، توییتر حال و هوا...
به قلم: ریک مازرِیو
هنگامی که در مورد شبکه های اجتماعی فکر می کنیم، گزینه هایی نظیر فیس بوک و توییتر پیش از دیگران به ذهن مان خطور می کند. با این حال در زمینه جذب کاربران این شبکه های مجازی موبایل محور هستند که بازار را در دست دارند. برهمین اساس استفاده از چنین پلتفرم هایی برای بازاریابی انتخاب منطقی تری محسوب می شود....
به قلم: کیتی سِهیل
تا همین چند سال پیش نسل جوان از نظر بازاریاب ها چندان اهمیتی نداشت. در واقع بسیاری از نوجوان های چند دهه پیش از نظر توانایی خرید گزینه های جذابی برای کمپین های بازایابی محسوب نمی شدند. با این حال براساس پیش بینی ها نوجوانان اکنون 25.9 درصد جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند. اگر به این...
ضرورت استفاده از شیوه های علمی در بازاریابی و به کارگیری روش های تحلیل نظام مند بسیاری از فرصت های شغلی سنتی در حوزه بازاریابی را در معرض خطر قرار داده است. این بدان معناست که به زودی شاهد انقراض بسیاری از شیوه های بازاریابی سنتی و تغییر و تحولات جاری این حوزه خواهیم بود. با این حال خبر خوب برای اهالی بازاریابی ظهور فر...
بازاریابی آنلاین توفانی در جهان به پا کرده است و برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی باید اصول و مبانی آن را دانست. در این نوشتار اصول بازاریابی اینترنتی را به نقل از بازده، مرور می کنیم.
۱- محتوا پادشاه است
امروزه تمام متخصصان حوزه بازاریابی اینترنتی بر این موضوع توافق دارند که نوشتن محتوای خوب و کامل و کاربرپسند...